Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Klacht of tip

Heeft u een klacht over de Huisartsenposten Nijmegen en Boxmeer?

Via de onderstaande knop wordt u naar de website van de Huisartsenposten Nijmegen en Boxmeer geleid. Hier kunt u een melding maken van uw klacht.

Niet tevreden?

De huisartsen en doktersassistenten doen hun best om uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden en u de juiste medische hulp te bieden. Toch kan het voorkomen dat onze hulpverlening anders is dan u had verwacht of door de medewerkers van de huisartsenposten is bedoeld. Bent u niet tevreden? Vertel het ons! Hieronder leest u wat u kunt doen als u een klacht heeft.

Zo kunt u een klacht of tip indienen

Klacht
U kunt uw klacht kenbaar maken door een e-mail te sturen aan klachtenhuisartsenpost@neohuisartsenzorg.nl. Deze mail komt terecht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij neemt, indien u dit wenst, contact met u op en vervult een bemiddelende rol met als doel tot een gezamenlijk gedragen oplossing te komen.

Geef in uw e-mail a.u.b. aan wat uw klacht inhoudt, wanneer het contact met de huisartsenpost plaatsvond en over wie de klacht gaat. Ook ontvangen wij graag uw naam en geboortedatum, zodat we de juiste gegevens erbij kunnen zoeken. Indien u wilt dat de klachtenfunctionaris telefonisch contact met u opzoekt, verzoeken wij u om ook uw telefoonnummer te vermelden.

Binnen uiterlijk twee weken neemt onze klachtenfunctionaris contact met u op.

Tip
U kunt uw tip ook kenbaar maken door een e-mail te sturen aan klachtenhuisartsenpost@neohuisartsenzorg.nl. Deze mail komt terecht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Wenst u dat er n.a.v. uw tip contact met u wordt opgenomen? Vermeld dit dan alstublieft in de mail.

Geheimhouding

Om uw klacht goed te kunnen onderzoeken, is het vaak noodzakelijk dat wij over uw medische gegevens beschikken. Met het indienen van een klacht gaan wij ervan uit dat u ook toestemming geeft om uw medisch dossier bij de Huisartsenposten Nijmegen en Boxmeer in te zien, voor zover dit nodig is voor de behandeling van uw klacht. Alle persoonlijke en medische gegevens worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld en geregistreerd. Alle personen die betrokken zijn bij de procedure hebben een geheimhoudingsplicht.

Treedt u op als (wettelijke) vertegenwoordiger van de patiënt? Stuur dan naast de klachtbrief, ook de volgende documenten op: een ondertekend machtigingsformulier en een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de patiënt én van uzelf.

Hulp of advies

Het indienen van een klacht is niet altijd even makkelijk. Voor onafhankelijke hulp en/of advies hierbij kunt u contact opnemen met het Adviespunt Zorgbelang. Telefoon 0900-2437070 (10 cent per minuut) of www.adviespuntzorgbelang.nl

Uw klacht indienen bij een externe instantie

U kunt een klacht ook indienen bij een externe instantie zoals bij de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland. Telefoon 040-2122780 of www.klachtenhuisarts.nl