Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

NEOnet - regionaal informatieplatform live!

Eind vorige week is NEOnet, het nieuwe informatie- en verbindingsplatform voor de huisartsenzorg in onze regio live gegaan. Huisartsen, praktijkondersteuners somatiek en praktijkmanagers enerzijds en medewerkers van NEO Huisartsenzorg anderzijds, hebben toegang tot dit portaal met een persoonlijk account. Op NEOnet gaan we diverse informatie met elkaar delen: nieuws, relevante (zorg)documenten, informatie over projecten in de regio en bijvoorbeeld activiteiten en scholingen via een jaarkalender.

Vinden, delen en verbinden

Het doel is dat NEOnet zich ontwikkelt tot de start- en vindplek in iemands zoektocht naar informatie. Voor medewerkers van NEO Huisartsenzorg wordt dat bevorderd doordat NEOnet de startpagina is geworden na inloggen op het netwerk. Huisartsenpraktijken moeten actief naar NEOnet gaan. Daar staat tegenover dat zij NEONet ook als webapp kunnen installeren op de telefoon.

Gebruikers moeten ervan uit kunnen gaan dat zij relevante informatie altijd op of via NEOnet kunnen terugvinden. Dit kan onder andere doordat er een sterke zoekmachine aanwezig is die ook in bepaalde applicaties zoekt en documenten vindt. Ook gaan we informatie heel gericht aanbieden; afgestemd op gebruikersgroepen zodat informatie ook echt passend is en informatie-overload wordt voorkomen.

Een belangrijk doel van NEOnet is de onderlinge verbinding te versterken. Zo is er een Wie-is-Wie waarin alle gebruikers te vinden zijn, zodat het gemakkelijker wordt elkaar te vinden. Ook gaan we gebruik maken van 'groepsfunctionaliteit'. Gebruikers zitten rondom een onderwerp met elkaar in een groep en kunnen dan gemakkelijker zaken met elkaar delen en op elkaar reageren.

Promotiecampagne

De behoefte aan een platform als NEOnet is gepeild middels een enquête en groepsgesprekken. Inrichtingskeuzes zijn gemaakt met de hulp van twee klankbordgroepen. In een aantal weken voor de livegang werden gebruikers bekend gemaakt met diverse onderdelen van het platform. De campagne bestond uit diverse gifjes die per mail werden verstuurd om de mogelijkheden van NEOnet toe te lichten of bijvoorbeeld de naam te onthullen. Parallel daaraan werden posters opgehangen waarop mogelijkheden van NEOnet werden toegelicht, zoals deze over 'groepen'. De livegang werd eveneens gevierd. De praktijken ontvingen een kaartje met een pakketje slingers. Op kantoor was stond er lekkers klaar alsook kaartjes op de bureaus met beknopte toelichting over NEOnet.