Wat is het?
De informatie over wachttijden en aanbod is een functie waarmee wachtlijsten en wachttijden voor zorg en ondersteuning in de regio transparant worden. Inzicht in de urgentie van de zorgvragen is hier onderdeel van.
Welk doel heeft het?
- Efficiënt (flexibel) benutten van capaciteit en zorgdragen voor zinvolle (door)verwijzing van personen.
- Goed inzicht hebben in daadwerkelijke knelpunten toegankelijkheid en hierop beleid kunnen voeren.
- Monitoren (IZA) interventies op wachttijden, aantallen wachtenden en aantallen verwijzingen in de GGZ.
- Verhogen van informatiewaarde voor de regio voor zowel aanbieders, verwijzers als financiers.
Wat kan het opleveren?
Een continu en actueel inzicht in wachtlijsten, wachttijden voor zorg en het actuele aanbod van ondersteuning. Waar nodig: aanpassing van het aanbod van zorg en ondersteuning. De wachttijden nemen af.